Renault MASTER furgon

Bezdyskusyjny lider w swojej klasie

Renault MASTER furgon finansowany w leasingu to jeden z najczęściej wybieranych samochodów przez moich klientów. Ten dostawczy pojazd ma tak mocną pozycję na rynku, że praktycznie nikt nie pyta o jego zalety – są one powszechnie znane. Dlatego w rozmowach z klientami zwykle pomijam prezentację samochodu – od razu przechodzę do optymalnych konfiguracji, zabudów i do leasingu.

Oczywiście, powinienem założyć, że ten tekst może czytać ktoś, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z samochodami dostawczymi. Dlatego poniżej przedstawiam najważniejsze atuty, charakteryzujące Renault MASTER furgon:

  • cztery rodzaje długości nadwozia z długością przestrzeni bagażowej od 2.50 m do 4.30 m
  • kubatura przestrzeni bagażowej od 8 m3 do 17 m3
  • wersje przednionapędowe i tylnonapędowe – tylny napęd z kołem pojedynczym lub podwójnym
  • uciąg na haku od 2500 kg do 3500 kg
  • ekonomiczny i niezawodny silnik 2.3 dCi
  • wysoka niezawodność potwierdzona raportami organizacji eksperckich
  • niski koszt eksploatacji
  • niezwykle wygodna i funkcjonalna kabina kierowcy
  • bardzo dobry stosunek cena/wyposażenie
  • świetna baza pod adaptacje na brygadowy, izotermiczny, chłodniczy, warsztatowy, itd.

Poniżej kilka słów pragnę poświęcić najważniejszym elementom tego popularnego samochodu dostawczego.

Renault MASTER – silnik 2.3 dCi

Od momentu wejścia w życie norm emisji Euro 6 oraz Euro VI silnik M9T o pojemności 2.3 l występuje w wersji TwinTurbo w każdym wariancie mocy. Dwie turbiny pozwalają podwyższyć moment obrotowy na niskich obrotach i utrzymać go przy wyższych obrotach. Dzięki temu rozwiązaniu silnik jest bardziej elastyczny i odczuwalnie mocniejszy bez konieczności pobudzania go pedałem przyspieszenia.

Czy silnik 2.3 dCi jest silnikiem z AdBlue®? Tak, natomiast nie wiem dlaczego, wielu moich klientów twierdzi, że płyn AdBlue® jest dodawany do paliwa. To nieprawda! AdBlue® jest wodnym, nietoksycznym i niepalnym roztworem mocznika wtryskiwanym do strumienia spalin na początku układu wydechowego. Zatem płyn AdBlue® jest wtryskiwany nie do paliwa, a do spalin.

Warto wiedzieć, że silnik 2.3 dCi 165 KM jest „mocniejszy” w wersji z tylnym napędem niż w wersji przednionapędowej. Wynika to z różnych przełożeń skrzyni biegów. Wersje tylnonapędowe mają krótsze przełożenia, więc są nieco wolniejsze, ale też „mocniejsze”.

MASTER – kabina

Kabina jest wystarczająco szeroka dla trzech osób oraz wystarczająco długa dla osób o wysokim wzrośnie i sporym zasięgu ramion. Oczywistość? Nie pisałbym o tym, gdyby nie narzekania klientów na przestrzeń kabiny w niektórych samochodach dostawczych innym marek. Master ma schowki wszędzie: pod dachem, przed szybą, pod fotelami, obok lewarka, w drzwiach, a przed pasażerem wysuwaną szufladę o pojemności 10,5 l. Siedząc za kierownicą, po prawej stronie masz do dyspozycji obrotowy stolik na laptop. Wysuwany stolik Easy Life znajdziesz przed pasażerem – możesz go wcisnąć jednym palcem, by go wysunąć i wygodnie pracować lub zjeść posiłek.

MASTER furgon – część towarowa

Zdecydowana większość klientów zamawia zabezpieczenie części bagażowej, by poprawić walory użytkowe furgonu i zwiększyć jego wytrzymałość. Ściany i nadkola zabezpieczamy sklejką topolową, sklejką laminowaną lub panelami polipropylenowymi. Podłoga może być wykonana ze sklejki antypoślizgowej, panelu polipropylenowego lub pokryta blachą ryflowaną.