Renault MASTER brygadowy to samochód dostawczy, który charakteryzuje uniwersalność zastosowania. Pod względem formalnym, brygadówka posiada homologację ciężarową. Patrząc od strony funkcjonalnej, brygadówka jest samochodem osobowo-dostawczym. Z kolei pod względem podatkowym brygadówka jest samochodem… trudnym :). Zarówno jeżeli chodzi o pełne odliczenie VAT jak też uniknięcie zapłaty akcyzy nie jest łatwo… Nie znaczy to jednak, że jest to niemożliwe.
Zabudowa brygadowa – część osobowa
Samochody brygadowe zwykle występują w wersji 6-miejscowej (układ foteli 3+3) lub 7-miejscowej (układ foteli 3+4). Warto wspomnieć, że „mniej” w tym przypadku oznacza „wygodniej”. Ławka 4-miejscowa w II rzędzie jest właściwa dla przejazdów na krótkich odcinkach. Na dłuższe trasy polecam układ trzech niezależnych foteli, które możesz zamówić z regulacją kąta oparcia.
Część osobowa może mieć różny standard wykończenia. Najwyższy komfort podróżowania oferuje zabudowa stała, z pełną i szczelną ścianą grodziową. Ten typ adaptacji zwykle występuje z pełnym wykończeniem ściany bocznej i podsufitki.
Innym, częstym wyborem ekip budowlanych i montażowych jest przestawiana ściana grodziowa. Umożliwia ona szybką konwersję z pojazdu z II rzędami foteli na samochód z I rzędem foteli. Jest to prosty i szybki sposób na powiększenie przestrzeni bagażowej. Przy zabudowie stałej również istnieje sposób na wydłużenie części bagażowej, ale tylko w jej dolnej części. Wystarczy fotele II rzędu umieścić na podeście, a wtedy pod fotelami oraz pod stopami pozostaje miejsce na transport niskich przedmiotów jak np. rury, drabina czy profile stalowe.
Zabudowa brygadowa – część towarowa
Część bagażowa najczęściej chroniona jest zabudową sklejkową lub panelami polipropynelowymi. Często jednak nasi klienci zamawiają zabudowy warsztatowe, których główne elementy to regały, szafki, stolik roboczy, imadło, agregat prądotwórczy, kompresor itd.
A co z akcyzą? Obowiązujące od lipca 2021 roku przepisy zaliczają Renault MASTER brygadowy do tej samej grupy, co samochody osobowe. Dlaczego? Otóż, w myśli przepisów o podatku akcyzowym, samochód osobowy to taki, który posiada więcej niż jeden rząd foteli i należy do klasy DMC do 3500 kg. Od takiego samochodu akcyzę zapłacić trzeba. Możliwe jest jednak wystąpienie o decyzję zwalniającą z obowiązku zapłaty akcyzy. Często się to nam udaje, ale to już zależy od indywidualnej konfiguracji i indywidualnej decyzji izby celno-skarbowej.