Renault Master bus międzynarodówka to samochód transportowo-sypialny. Ważne są w nim bowiem nie tylko parametry części towarowej, ale również rozbudowana kabina, która decyduje o komforcie pracy i o jakości odpoczynku kierowcy.
Skrzynia: palety i ładowność
Oczywistym jest, że rozmiar ma znaczenie… dlatego oferuję samochody ze skrzyniami mogącymi pomieścić od 6 do 12 EP. I zawsze zwracam uwagę na fakt, by pamiętać o prostej zależności: im więcej (palet) – tym mniej (legalnych kg ładowności).
Najpopularniejsza w branży od lat pozostaje „ośmiopaletówka” z windą. Podłoga skrzyni ma wymiary 4.20 m x 2.20 m przy kabinie górnej lub 4.05 m x 2.20 przy kabinie tylnej. Możliwa jest również szerokość 2.45 m, co przy tej samej długości pozwala przewieźć 10 EP.
Wybierając rozmiar pamiętaj: ośmiopaletowy Renault Master bus międzynarodówka z windą ma mniej więcej o połowę mniejszą ładowność niż Renault Master furgon L2H2, do którego mieszczą się cztery EP.
Skrzynia: opcje załadunku
WINDA. Ułatwia załadunek i rozładunek pojazdu. Może być sterowana pilotem przewodowym lub bezprzewodowym, z panelu umieszczonego przy skrzyni lub poprzez przyciski zamontowane na platformie (sterowanie nożne). Nominalny udźwig windy przy samochodzie dostawczym wynosi zwykle 750 kg.
BURTOFIRANA. Ułatwia załadunek i rozładunek boczny. Zwykle wystarczy Ci jedna burtofirana, ale należy świadomie wybrać, z której ma być strony. Jeżeli jednak masz burtofiranę lewostronną, a potrzebujesz załadować towar z prawej strony – wystarczy wjechać tyłem.
ROLOWANA PLANDEKA. To element o podobnej funkcjonalności jak burtofirana, ale stosowany z tyłu skrzyni. Jednak w odróżnieniu od burtofirany plandeka nie jest zwijana do boku, tylko jest rolowana do góry.
DRZWI KONTENEROWE. Jeżeli zajmujesz się lokalną dystrybucją i często musisz coś załadować/rozładować, rozważ zamówienie drzwi kontenerowych. Rozważ uważnie: to wielkie ułatwienie, bo nie trzeba zarzucać plandeki na dach, ale zabudowa staje się cięższa o kilkadziesiąt kg.
ODSUWANY DACH. Główny powód, dla którego warto zamówić odsuwany dach to konieczność załadunku/rozładunku z góry.
Kabina sypialna
Najczęściej wybierany typ kabiny sypialnej to tzw. backsleeper. Jest to tylna sypialnia zamontowana za kabiną kierowcy, a zarazem z nią zintegrowana. Dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba się wspinać na piętro, a większa przestrzeń niż w kabinie górnej poprawia komfort odpoczynku kierowcy. Kabina ta ma również bardziej opływowe czoło, co ogranicza zużycie paliwa. Minusy? Tylna kabina sypialna ma nieco większą masę niż kabina górna i ogranicza maksymalną długość zabudowy.