Idea "dwa w jednym" znajduje swoje odzwierciedlenie w wielu produktach. W elektronice występują tzw. komputery konwertowalne o funkcjonalności laptopa i tabletu. W kosmetyce można spotkać w jednej tubie szampon z odżywką. A w motoryzacji występują samochody osobowo-dostawcze. Taki jest właśnie Renault Master furgon w wersji brygadowej.
Mastery brygadowe występują jako 6-osobowe i 7-osobowe, gdyż zabudowa kabiny II rzędu pozwala podróżować wygodnie i bezpiecznie trzem lub czterem osobom. Zabudowa 3-miejscowa pozwala na zastosowanie szerszych foteli oraz zintegrowanych lub indywidualnie regulowanych podłokietników. Zabudowy 4-miejscowe są zalecane do podróży na krótszych odcinkach. W większości przypadków podłoga II rzędu umieszczona jest na podeście, co pozwala pod podłogą przewozić długie przedmioty, takie jak profile stalowe, rury czy drabiny. Dodatkowym atutem jest fakt, że pasażerowie II rzędu siedzą na tym samym poziomie co pasażerowie jadący z przodu. Zgodnie z wymogami prawa standardem są 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. Najczęściej stosowana jest stała i szczelna ścianka działowa pomiędzy częścią pasażerską i bagażową, co ułatwia utrzymanie wnętrza w czystości.